Thursday, October 11, 2018

BBM3410/18 Pita Dan Diriku Berpisah Tiada

Assalamualaikum..hai kawan2.. Pada hari ini juga saya ingin berkongsi sedikit sebanyak kepada rakan-rakan seperjuangan yang sedang menyiapkan FYP atau yang bakal melaksanakannya. Haaa ^_^

Saya ingin menceritakan pengalaman dalam menyiapkan Pita ini.. Saya telah memilih tajuk yang berkaitan "Penulisan Jawi.. Pita saya ni bertemakan Ejaan Jawi Kata Nama Khas dalam Daftar Za'ba.

Hurmm..ok, tidak dinafikan pita ini sangat mencabar juga bagi saya. Tambahan pula, saya perlu menaip setiap perkataan nama khas itu dalam ejaan Jawi. Hal ini sangat memakan masa yang lama juga laaa. huhu

Tetapi..... walaupun sukar dalam membuat pita ini, saya perlulahlah tabah dalam menyiapkannya. Kerana ini adalah pilihan saya. Hal ini demikian kerana, saya sangat berminat dalam penulisan Jawi. Jadi, saya kenalah mendalami lebih banyak lagi mengenai tulisan ini. tambahan pula ejaan Jawi Za'ba..haaaa susahkan?? itulah, aku pun pening betul buat benda ni..haha

Walau apa pun, hidup mesti diteruskan. Dalam pepatah juga telah mengatakan 'Usaha tangga Kejayaan;.

huhu kalau ikutkan, banyak lagi luahan dan coretan yang ingin saya curahkan.. Tapi, kita berhenti disini sajalah.. Kita sambung di kemudian hari. ^_^

Ehh Jap. saya ada pesanan ringkas buat semua. Kalu kita nak berjaya perlulah ada 3 Perkara.

USAHA + DOA + TAWAKKAL..

sekian..muahh



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Cerita FB? ??

Assalamualaikum semua.. apa khabar? ? Rinduu kawan2 blog Ifa.. hihi.. Hari ni Ifa nk tunjuk sikit gambar yg telah Ifa screenshot sempena dar...